0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بازگشت

    بیگودی و انواع آن

    بیگودی و انواع آن
    سال ها و شاید بهتر باشد بگوییم قرن ها است که بانوان برای آراستن موی خود، ابزار و راه های جدیدی را پیدا می کنند.. از ابزار فلزی گرفته تا تکه های پارچه هر کدام در دوره ای خاص وسیله ای برای حالت دادن به مو و فر کردن آن بوده اند. بیگودی یک کلمه فرانسوی است که در فارسی می توان آن را به معنای فرکننده یا دستگاه فر زنی ترجمه کرد این ابزار کم کم وارد بازار ایران هم شد و از همان ابتدا طرفداران فراوانی داشت. اکنون بعد از گذشت سال ها و پیشرفت بی وقفه ی تکنولوژی، بیگودی ها هم چنان از محبوبیت فراوانی برخوردار هستن. در گذر زمان و با وجود انواع فر کننده های برقی و پیشرفته نه تنها از متقاضیان بیگودی کم نشده. بلکه هر روز مدل های جدید و متفاوتی از آن تولید شده و به بازار عرضه می شود موی فر ظاهر متفاوتی برای شما ایجاد می کند و در صورتی که می خواهید به این تفاوت دست پیدا کنید به بیگودی نیاز دارید.  این مقاله شما را با انواع آن آشنا می کند. به طور کلی دو دسته بیگودی وجود دارد : بیگودی حرارتی و غیر حرارتی. البته نکته ای که وجود دارد برخی از بیگودی ها برای موهای بلند و برخی دیگر برای موهای کوتا مناسب می باشد در نتیجه در انتخاب بیگودی به کوتاهی وبلندی موهایتان توجه نمایید.

    از بیگودی‌های دیروز تا بابلیس‌های امروز.

    امروزه بیگودی‌های الکتریکی رایج‌ترین وسیله فر هستند. اکثر مردم از روش سنتی «شستن و مدل دادن و خشک کردن» راضی نیستند. به جای آن موهایشان را خشک می‌کنند و سپس برای فر کردن از بیگودی‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده می‌کنند. بیگودی‌های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در دو سه‌اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های ۲۰ تا ۲۴ تایی قرار دارند. لوله‌های بیگودی با سطح دندانه‌دار و یا صاف و مسطح هستند. لوله‌های صاف برای موها بهترند زیرا موقع برداشتن از روی موها امکان گره خوردن آنها کم است. در اکثر مدل‌ها، رول‌ها از طریق المنت فلزی که دارای روکش پلاستیکی بوده و به طور عمودی درون رول قرار گرفته‌اند، به وسیله جریان برق گرم می‌شوند. دستگاه بیگودی الکتریکی دارای کلید قطع و وصل است. هنگامی که تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیک قطع می‌گردد. بعضی‌ها یک فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند که از گرم شدن خیلی زیاد استوانه که باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می‌گردد، جلوگیری می‌کند. برخی لوله‌های بیگودی الکتریکی طوری ساخته شده‌اند که هرگاه کمی آب در محفظه پلاستیکی مخصوص بریزیم، آ‌‌ب را به صورت بخار توفنده درمی‌آورد. وقتی رول گرم شد، آب بخار می‌شود و با فشار در لوله‌ها نفوذ می‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می‌کند که با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو کمک می‌کند. « بابلیس » جدیدترین نوع بیگودی‌های الکتریکی است و میله پلاستیکی بلند و قابل انعطافی است که مو را دور آن می‌پیچند. «بابلیس‌ها» بیشتر از رول معمولی، فر و استحکام به مو می ‌دهند.

    بیگودی لوله ای یا شلنگی.

    این مدل در بازار ایران به بیگودی شلنگی هم معروف است. این بیگودی ها سبُک و انعطاف پذیر هستند. بیگودی های لوله ای از فوم نرم درست شده اند که در وسط آن ها یک مفتول سیمی تعبیه شده. این مدل از فر کننده های محبوب، با قطر های متفاوتی تولید می شوند. هر چقدر قطر بیگودی لوله ای بیشتر باشد فِر درشت تری را روی مو ایجاد می کند. روش استفاده به این صورت است که ابتدا یک دسته از مو را به دور بیگودی پیچیده و بعد دو طرف بیگودی را در هم می پیچیم تا بیگودی در مو فیکس شود.

    بیگودی پارچه ای یا بیگودی گِره ای.

    اجزای تشکیل دهنده ی بیگودی پارچه ای از پارچه، فوم و مفتول سیمی ساخته شده. چون این مدل از پارچه درست شده و دو طرف آن قابل گره زدن هستند آن را بیگودی پارچه ای و یا بیگودی گره ای نیز می گویند. روش استفاده از این بیگودی بسیار راحت است. دسته ای از مو را به دور بیگودی بپیچانید و بعد دو طرف آن را به طرف هم خم کنید و یا با هم گره بزنید.

    مدل کلاسیک.

    این مدل بیگودی از پلاستیک فشرده درست شده و دو تکه دارد. روش استفاده دبه این صورا است که یک بخش از مو را روی بخش لوله ای پیچانده سپس قطعه نیمه دایره دوم را روی موها فیکس می کنیم تا باز نشود. خیلی از انواع دیگر بیگودی ها با الهام از مدل کلاسیک ایجاد شده اند.

    مدل کلاسیک نوع دوم.

    برای ساخت این نوع بیگودی از بیگودی کلاسیک الهام گرفته شده. در این مدل قطعه ای که مو را فیکس می کند کلیپسی است و با فشار دست باز شده، روی مو قرار گرفته و آن را ثابت نگه می دارد.

    بیگودی اسفنجی گیره دار یا بیگودی ابری.

    بیگودی ابری از اسفنج ( ابر نرم ) و یک قطعه پلاستیک فشرده ساخته شده. این مدل بسیار سبک است و چون اسفنج پر از سوراخ است گردش هوا به خوبی در آن صورت می گیرد. در نتیجه مو به سرعت رطوبت خود را از دست داده،خشک می شود و مو حالت می گیرد. روش استفاده به این صورت است که قسمتی از مو را به دور اسفنج پیچانده سپس اهرم پلاستیکی را در غلاف جاگیر می کنیم.

    بیگودی لوله ای پیشرفته.

    برای ساخت این مدل، از بیگودی لوله ای الهام گرفته شده و با افزودن چند جزء دیگر استفاده از آن را راحت تر کرده اند. وسط این بیگودی از یک ورقه پلاستیکی خاردار استفاده شده تا مو روی آن ثابت بماند. روش استفاده به این صورت است که  ابتدا دسته ای از مو را دور بیگودی بپیچانید سپس دو طرف بیگودی را که در یکدیگر قفل می شوند به هم وصل کنید.

    بیگودی فر.

    این مدل بیگودی، بیگودی فر نامیده می شود و برای فر کردن مو با مواد فر دائم به کار می رود . از دو بخش پلاستک فشرده سخت و یک تکه ی لاستیکی منعطف جهت فیکس کردن مو تشکیل شده.

    بیگودی فنری.

    این مدل بیگودی شبیه به فنر است و از پلاستیک فشرده ساخته شده. به علت داشتن قابلیت باز و بسته شدن (بلند و کوتاه شدن) می شود حجم زیادی از مو را به دور آن پیچید؛ در نتیجه سرعت پیچیدن کل مو بالا رفته و وقت کمتری را می گیرد. روش استفاده به این صورت است که ابتدا دسته ای از مو را به دور بیگودی پیچیده سپس دو طرف آن را در یکدیگر فیکس کنید.

     بیگودی جادویی یا بیگودی مجیک.

    این مدل از جدیدترین و محبوب ترین انواع بیگودی در چند سال اخیر محسوب می شود. این نوع بیگودی چند مدل دارد که هر کدام حالت های متفاوتی به مو می دهد. بیگودی مجیک در انواع بلند و کوتاه ساخته می شود که با توجه به کوتاهی و بلندی مو باید بیگودی مناسب را انتخاب کرد. روش استفاده به این صورت است که ابتدا قلاب را از داخل بیگودی عبور می دهیم سپس دسته ای از مو را با قلاب به داخل بیگودی می کشیم تا زمانی که موها از آن خارج شوند.

    بیگودی Wave.

    این مدل بیگودی نسبت به انواع دیگر ساختار و کاربردی کاملا متفاوت دارد. از این مدل بیگودی جهت ایجاد (موج )  wave ریز روی مو استفاده می شود. بیگودی wave از دو صفحه ی مستطیل شکل تشکیل شده که از یک طرف با دو قطعه، لولای کوچک به یکدیگر متصل اند و باز و بسته می شوند. جنس این مدل از پلاستیک فشرده است. روش استفاده به این صورت است که با کنار هم بستن تعدادی از این بیگودی ها تا جایی که کل طول مو را در بر بگیرد، حالت موج ریز روی مو به خوبی ایجاد می شود.

    بیگودی ابری توپی یا بیگودی اسفنجی توپی.

    این نوع بیگودی بسیار سبک و نرم است چون هیچ نوع پلاستیک فشرده ای در آن به کار نرفته. و هم چنین برای فیکس کردن مو روی آن به گیره یا ابزار دیگری نیاز نیست. چون این بیگودی بسیار نرم است می توانید برای نتیجه صد در صد مطلوب قبل از خواب مو ها را با آن بپیچید و سپس بخوابید. در مدتی که شما خواب هستید مو ها به خوبی حالت گرفته و فر می شوند. روش استفاده به این صورت است که  فقط باید لایه از مو را با بیگودی بپیچید و تمام! دو طرف بیگودی مو را محدود کرده و به آن فشار می آورد به همین علت موها وز نمی شوند یعنی این مدل بیگودی برای فیکس شدن به هیچ نوع گیره ای احتیاج ندارد.

    بیگودی قرقره ای.

    بیگودی قرقره ای همان طور که از اسمش پیداست شبیه یک قرقره خیاطی است. این بیگودی از پلاستیک فشرده ساخته شده و یک یک گیره انبری که آن هم از پلاستیک فشرده ساخته شده، همراه خود دارد. روش استفاده به این صورت است که  ابتدا یک دسته مو را به دور بیگودی پیچیده سپس با انبر مخصوص آن را روی مو فیکس می کنیم.

    بیگودی بالشتی.

    بیگودی بالشتی برای حالت دادن به مو است نه ایجاد فر های منظم و قابل دیدن. به علت بزرگ بودن آن، می توان حجم زیادی از مو را به دور یکی از این بیگودی ها پیچید. این مدل برای افرادی که می خواهند مرتب باشند و در عین حال وقت زیادی برای پیچیدن مو به دور بیگودی های کوچک را ندارند؛ بسیار مناسب است. جنس این بیگودی از پارچه است و درون آن اسفنج ضخیمی تعبیه شده. سر بیگودی بالشتی نوار پهنی وجود دارد که در امتداد آن یک لایه چسبی قرار دارد و برای فیکس کردن مو است. روش استفاده به این صورت است که یک دسته از مو را به دور بیگودی پیچیده سپس نوار پهنی که روی بیگودی قرار دارد را به دور مو ها می پیچیم تا فیکس شود. در آخر لایه ی چسبی انتهای نوار را به قسمت پایین بیگودی می چسبانیم.

    بیگودی توری غیر منعطف.

    این مدل بیگودی یک استوانه توری شکل از جنس پلاستیک فشرده است. حالت توری شکل و وجود سوراخ های متعدد روی این بیگودی باعث می شود تا گردش هوا به خوبی صورت گرفته و مو ها سریع تر حالت بگیرند. جنس بعضی این مدل بیگودی ها صرف نظر از ابتدا و انتهای آن ها که از پلاستیک فشرده ساخته شده، از فلز هم ساخته می شود. روش استفاده به این صورت است که یک دسته از مو را به دور بیگودی پیچیده، سپس آن را با یک گیره یا کش فیکس می کنیم.

    بیگودی کلیپسی.

    بیگودی های کلیپسی ساختاری متفاوت از آن چه تا کنون دیده ایم دارند. گیره فیکس کردن مو روی خود بدنه تعبیه شده و با بستن آن مو ثابت می ماند. واضح است که در زمان پیچیدن مو به دور بیگودی باید آن را باز نگه داشت. حال تصور کنید که بخواهید مو های خیلی بلند را با این بیگودی بپیچید؛ تا مرحله ی پیچیدن کامل شود باید کیلیپس را باز نگه دارید یعنی هم، باز نگه دارید و هم بپیچید، کار راحتی نیست! روش استفاده به این صورت است که کلیپس را باز نگه می داریم، یک دسته از مو را جدا کرده و دور بیگودی می پیچیم. سپس کلیپس را میبندیم و کار تمام است.

    بیگودی فر آفریقایی.

    این مدل بیگودی متشکل از یک مفتول سیمی منعطف است که اطراف آن با الیاف نرم پوشانده شده. روش استفاده به این صورت است که ابتدا یک دسته از مو را با احتیاط به دور بیگودی پیچیده سپس با خم کردن موها را روی آن فیکس می کنیم.

    بیگودی آبجوشی.

    بیگودی آبجوشی از شناخته شده ترین انواع بیگودی در ایران است. بسیار خاطره انگیز و محبوب. شاید این روزها دیگر کسی این مدل بیگودی را به خاطر نیاورد ولی در دهه 60 و اوایل دهه ی 70 بیگودی های آبجوشی را می شد در خانه هر بانویی که به زیبایی اش اهمیت می داد پیدا کرد. بیگودی های آبجوشی دو بخش دارند اول: خود بیگودی که استوانه ای تو خالی است از جنس پلاستیک فشرده و غیر منعطف که درونش با آب پر شده. قسمت دیگر پوششی توری شکل است که وظیفه فیکس کردن مو را به عهده دارد. با این که این مدل هنوز در بازار ایران موجود است اما به دلایل زیر طرفداران زیادی ندارد:
    • به علت وجود آب، وزن آن زیاد است و بعد از پیچیدن کل مو ها، سر خیلی سنگین می شود.
    • مراحل استفاده از آن وقت گیر است.
    روش استفاده به این صورت است که همه بیگودی ها را درون یک قابلمه محتوی آب جوش قرار می دهیم (بدون گیره های نگه دارنده)، سپس طبق زمانی که در دستور استفاده روی بسته بندی قید شده و معمولا 20 دقیقه است بیگودی ها را می جوشانیم. بعد از سپری شدن مدت معین بیگودی هار از آب جوش خارج کرده دور هر کدام را یک تکه کاغذ می پیچیم. بعد از مراحل بالا یک دسته از مو را جدا کرده، دور بیگودی پیچیده و در نهایت با گیره ی نگه دارنده ثابت می کنیم.  
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    درب آسانسور
    کابین آسانسور
    ×

    نسخه وب اپلیکیشن (PWA) مداکالا را
    به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنید.

    با این کار، می توانید برای همیشه و بدون نیاز به روزرسانی به اپلیکیشن مداکالا دسترسی داشته باشید و از آن به راحتی خرید کنید.