0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بازگشت

    روش های جلوگیری از ماسیدن آرایش

    روش های جلوگیری از ماسیدن آرایش

    ماسیدن آرایش صورت یکی از مشکلات رایجی است که اکثر خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. شاید برای شما بارها پیش آمده است که برای رفتن به یک مهمانی و یا جشن عروسی ساعت‌های زیادی را صرف آرایش صورت خود کرده‌اید ولی بعد از رسیدن به مکان مورد نظر، پس از مدت زمان کوتاهی آرایش صورتتان خراب شده و یا به اصطلاح ماسیده شده است.

    هدف اصلی ما از آرایش این است که می‌خواهیم زیباتر به نظر برسیم ولی گاهی اوقات ماسیده شدن آرایش باعث می‌شود نه تنها زیباتر نشویم بلکه چهره ما جلوه ناخوشایندی نیز پیدا کند. اگر زیاد اهل آرایش هستید و به دنبال روش‌ های جلوگیری از ماسیدن آرایش می‌باشید این مقاله از مداکالا برایتان بسیار مفید خواهد بود پس آن را از دست ندهید.

    11 روش موثر جلوگیری از ماسیدن آرایش صورت
    11 روش موثر جلوگیری از ماسیدن آرایش صورت

    در این بخش ما راهکارهایی را به شما معرفی کرده‌ایم که بسیار ساده هستند ولی تاثیر موثری در جلوگیری از ماسیدن آرایش دارند.

    1- عجله نکنید

    اگر می‌خواهید که آرایش شما ماسیده نشود اولین قدم این است که در هنگام آرایش کردن عجله نکنید. برای مثال زمانی که مرطوب کننده را استفاده کردید بلافاصله به سراغ کرم‌ پودر نروید و یک تا دو دقیقه زمان بدهید تا آبرسان به خوبی جذب پوست شده و خشک شود.

    2- سبک آرایش کنید

    دومین نکته این است که آرایش خود را کم و سبک کنید. زمانی که شما آرایش زیادی روی صورت دارید و در معرض گرما و یا زیر نور آفتاب قرار می‌گیرید بدون شک صورت شما براق‌تر می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید از استفاده بیش از حد کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی پرهیز کنید و آرایشی سبک داشته باشید.

    3- از لوازم آرایشی روغنی استفاده نکنید

    سعی کنید از لوازم آرایشی که بر پایه روغن تولید شده‌اند استفاده نکنید چرا که این دسته از محصولات، در آب و هوای گرم به سرعت ماسیده می‌شوند. کرم پودر، مرطوب کننده و هر محصول آرایشی دیگری که بر پایه روغن هستند باعث می‌شوند تا صورتتان سریع‌تر عرق کند و در نتیجه آرایش‌تان زودتر ماسیده و خراب می‌شود.

    4- از کرم پودر مناسب استفاده کنید
    یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی که خانم‌های بسیاری از آن استفاده می‌کنند کرم پودر است. امروزه کرم پودرهای مختلفی در بازار موجود هستند که بر پایه روغن، آب و سیلیکون تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید که آرایش صورتتان ماسیده نشود ما به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ استفاده از کرم پودر با پایه آب و یا با پایه سیلیکون بروید چرا که ترکیبات ملایم و سبکی دارند. کرم پودر با پایه سیلیکون کار پرایمر را نیز انجام می‌دهد و همچنین ترکیبات ضد آبی دارد بنابراین دیگر نگران نخواهید بود که آرایش صورتتان در اثر رطوبت و تعریق خراب خواهد شد. این کرم پودرها باعث کاهش جلوه براق صورت نیز می‌شوند و از بهترین کرم پودرها برای آرایش‌های مات و و داشتن آرایش‌ ماندگار تلقی می‌شوند.

    5- قبل از آرایش استفاده از تونر را فراموش نکنید
    آماده سازی صورت قبل از آرایش یکی از بهترین راه‌ها جهت جلوگیری از ماسیدن آرایش صورت است. برای این منظور یک تونر که متناسب با نوع پوستتان است را انتخاب کنید و سپس یک پنبه را به تونر آغشته کرده و آن را به آرامی روی قسمت‌های مختلف صورت بکشید با اینکار پوست صورت تمیز شده و برای استفاده از ضد آفتاب، کرم پودر، نرم کننده، پرایمر و غیره آماده است.

    6- از پرایمر استفاده کنید
    استفاده از پرایمر را می‌توان یکی از عالی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ماسیدن آرایش و قفل کردن کرم پودر روی صورت دانست. البته توجه کنید که پرایمرهای با پایه سیلیکونی بهترین گزینه هستند و به سراغ پرایمرهای روغنی نروید. زمانی که از پرایمر استفاده می‌کنید لوازم آرایشی به خوبی روی آن می‌نشیند با این کار آرایش بهتر به پوست می‌چسبد و در زمان گرما و عرق کردن آرایش صورت دیگر به پایین سر نمی‌خورد و ماسیده نمی‌شود. علاوه بر این، پرایمر داخل منافذ و خطوط ریز پوست را پر می‌کند در نتیجه کرم پودر دیگر در داخل پوست نمی‌رود و ظاهر شاداب‌ پوست حفظ می‌شود.

    7- از اسفنج مرطوب استفاده کنید
    استفاده از اسفنج مرطوب برای ترکیب کردن آرایش پس از زدن کرم پودر یکی از بهترین روش‌ها جهت جلوگیری از خراب شدن آرایش است. برای این منظور یک اسفنج را برداشته و آن را در زیر آب خیس کنید و فشار داده تا آب اضافی آن گرفته شود. با اسفنج مرطوب به آرامی روی نقاط مورد نظر ضربه بزنید تا هر گونه محصول اضافه روی پوست که سبب ماسیدگی آرایش صورت می‌شود را جمع کند و یک آرایش یکدست و صاف را به شما ببخشد.

    8- از اسپری فیکس استفاده کنید

    اسپری فیکس با تثبیت کننده آرایش صورت یکی از روش‌های راحت است و هر زمانی که آن را روی پوست صورت اسپری کنید می‌تواند ماسیدگی آرایش را متوقف کنید.

    9-  لوازم ضد آب بخرید

    انواع لوازم آرایشی ضد آب برای پوست صورت در بازار وجود دارند که مطمعنا استفاده از آنها کمک زیادی به جلوگیری از ماسیدن آرایش می‌کند. کانسلیر و کرم پودر ضد آب از این دسته از محصولات هستند.

    10- از چند لایه کرم پودر استفاده کنید

    بسیاری از افراد برای پوشاندن نواقص و عیوب پوست به یکباره از مقدار زیادی کرم پودر روی صورت خود استفاده می‌کنند که با اینکار نه تنها نواقص خود را نمی‌پوشانند بلکه باعث می‌شوند تا آرایش صورت ماسیده و غیر طبیعی شود. بنابراین ابتدا مقدار کمی (به اندازه یک نخود) از کرم پودر را برداشته و آن را روی صورت بزنید و اگر کافی نبود دوباره این کار را تکرار کنید.

    11- لوازم آرایشی اصل بخرید

    امروزه تنوع مارک محصولات لوازم آرایشی در بازار بسیار بالا است که بهتر است به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید بدون شک لوازم آرایشی مرغوب سبب افزایش کیفیت آرایش شده و کمتر ماسیده می‌شوند. از طرفی در بازار محصولات آرایشی تقلبی بسیار زیاد شده است بنابراین به شما توصیه می‌کنیم جهت خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مداکالا یکی از بهترین فروشگاه‌ها جهت خرید انواع لوازم آرایشی با کیفیت از برندهای معتبر دنیا است. تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی در این فروشگاه با تضمین کیفیت و قیمت به فروش می‌رسند.

    انصراف از نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    درب آسانسور
    کابین آسانسور
    ×

    نسخه وب اپلیکیشن (PWA) مداکالا را
    به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنید.

    با این کار، می توانید برای همیشه و بدون نیاز به روزرسانی به اپلیکیشن مداکالا دسترسی داشته باشید و از آن به راحتی خرید کنید.